Een manier om afstand te creëeren van je wond (waardoor je zo boos wordt) is deze niet te vereenzelvigen met wie je bent. Maar de wond/boosheid te benaderen als 'iets' wat zorg nodig heeft en wil vertellen en ervaren: mijn wond voelt zo'n woede, waaronder zoveel verdriet zit. Besef dat dit oude pijn is, dat het iets is van de wond, vereenzelvig je er minder mee (dus niet: ik ben woedend, maar iets in mij is woedend) en er is ook nog ruimte om de wond te begeleiden: ik hoor je woede, ik kan het me voorstellen, ik adem in en uit, ik bal mijn vuisten om ze ook weer te ontspannen.
-
Alice ✓ 2
Meer ondersteuning nodig?
Therapie bij boosheid en woede →
Meer tips lezen?
Tips bij boosheid & woede →
