Verslaving heeft naast de vervelende eigenschap dat je er moeilijk los van komt veelal een functie; door het gevoel wat het middel je geeft ervaar je niet datgene wat er zou zijn wanneer je niet het middel zou gebruiken. Wat ga je uit de weg door te gebruiken? Is het werkelijk zo groots, ondraaglijk of is het vooral een "spook" die in het nu veel minder groots is dan je denkt dat het is. Ga, samen met iemand die je hierin kan bijstaan, onderzoeken wat je uit de weg gaat. Het gaat je veel vrijheid geven!
-
Margreet ✓ 2
Meer ondersteuning nodig?
Therapie bij verslavingen →
Meer tips lezen?
Tips bij verslaving →
